Közösségi ikonok

            

2016. július 10.

Zsugorfólia táskadísz és kitűző

Unknown | 15:28 | | | | |


A zsugorka egy hőhatására az eredeti méretének negyedére zsugorodó műanyag fólia. Készíthető belőle például fülbevaló, medál, vagy kulcstartó. Én néhány kitűzőt  és egy táskadíszt csináltam belőle.
Hozzávalók:
  • zsugorfólia (kreatív boltokban beszerezhető) 
  • színes ceruza vagy alkoholos filc
  • olló
  • lyukasztó
  • kúpos fogó
  • csiszolópapír (ha nincs előre felcsiszolva a fólia felülete)
  • hagyományos sütő vagy hőlégfúvó
  • szerelőkarikák
  • arany színű lánc
  • karabíner 
  • kitűző alap
  • ragasztó
A fólia egyik oldala fel van csiszolva, erre a színes ceruzával és a filctollal felrajzoltam a mintát. Mivel átlátszó, így a tetszőleges rajzot csak átmásoltam.
Arra figyelni kell, hogy ha szám vagy betű van a mintánkon, akkor azt tükrözve kell a fóliára felrajzolni, mivel a színes, matt felülete kerül majd alulra a használat során. Ha szükséges lyukat készíteni rá, akkor azt még a sütés előtt tudod megtenni egy lyukasztóval.
Én egy hőlégfúvó segítségével oldottam meg a zsugorítást, úgy hogy a színezett oldala felfelé nézzen. Körülbelül 10-15 centiméteres távolságba tartottam az eszközt úgy, hogy egyenletesen érje a hő. A zsugorka hő hatására összevissza hajlik, de a folyamat végére szépen kisimul magától. 
(Közben az autós és a kazettás zsugorkát újra csináltam, mert a kitűző alap átlátszott, de erre csak a zsugorítás után jöttem rá.)
Itt látható a méret különbség
Sütőben is el lehet készíteni. Egy tepsibe sütőpapírt kell rakni, majd erre ráhelyezni szintén a színezett oldalával felfelé a fóliákat. Előmelegített sütőbe 160 °C-on 5-10 perc alatt készülnek el. Maguktól szépen kisimulnak, innen tudod, hogy kész van.
Ha kihűlt, akkor 200 °C-on 10 percre még vissza lehet tenni a sütőbe, most viszont a színes felével lefelé, hogy a szélei lekerekítetté váljanak.

A tartóssága érdekében a színes oldalát átlátszó körömlakkal érdemes lefesteni.

Egy ragasztó pisztoly segítségével felragasztottam a kitűző alapokat...

és el is készültek. Körülbelül 1500 Ft-ból jött ki a négy darab kitűző és a táskadísz. 
Remélem jó ötletnek találtátok és elkészítitek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése